Leki, które uszkadzają zęby

Długotrwałe przyjmowanie antybiotyków nie służy naszym zębom. Po długotrwałej kuracji antybiotykami szkliwo na naszych zębach jest zdecydowanie słabsze, mogą powstać na nich trudne do usunięcia przebarwienia. Po długotrwałej terapii antybiotykami zęby łatwiej ulegają także próchnicy. Trzeba sobie zdawać sprawę z faktu, że antybiotyki niszcząc złe bakterie, przy okazji zabijają także bakterie, które są nam niezbędne. W jamie ustnej znajduje się niezbędna flora bakteryjna, która w efekcie przyjmowania antybiotyków zostaje zniszczona. W efekcie na dziąsłach tworzą się bolące ranki nazywane aftami. Przebarwienia na zębach zagrażają szczególnie dzieciom, które przez długi czas są leczone tetracykliną. Nie namawiam tutaj nikogo do rezygnowania z przyjmowania antybiotyków. Jednak w trakcie kuracji antybiotykami w trosce o zęby i nie tylko warto sięgnąć po jogurty zawierające probiotyki. Ryzyko próchnicy wzrasta u osób, które przyjmują astmatyczne leki wziewne. Dlatego przyjmując takie preparaty koniecznie płukamy usta czystą wodą.

Witaj na moim blogu! Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji z pediatrii, bloga prowadze w formie pasji. Zamieszczam tutaj ciekawe informacje dotyczące zdrowego trybu życia i medycyny. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)